امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یادسته بندی سایت
محبوب ترین ها
پرفروش ترین ها
برچسب های مهم
پیوند ها
عنوان: روش تدریس قرآن و بینش اسلامی
صفحات: ۱۷ صفحه
فرمت: word
شامل: مقدمه،توضیحات می باشد.
هزینه دانلود: انتهای صفحه
-------------------
قسمتی از
......علاوه بر آنکه ویژگیهای سنّی و شناختی دانشآموزان مورد توجه واقع نمیشود، درس دینی که به دانشآموزان ارایه میشود، از حجم انبوهی برخوردار است، به گونه ای که درک و فهم آن در زمان کوتاه اختصاص یافته در برنامههای درسی دشوار میباشد. روش تدریس قرآن و بینش اسلامی 3. اهتمام اندک خانوادهها به تربیت دینی فرزندان یکی از عوامل اصلی عدم آشنایی آنان با این موضوعات و اهتمام اندک خانوادهها به تربیت دینی فرزندان است. (2) اگر والدین از سنین پایین فرزندانشانرا با مفاهیم و آموزههای دینی آشنا کنند و آموزش موضوعات دینی را در قالب تربیت دینی ارایه کنند. روش تدریس قرآن و بینش اسلامی کودکان بهصورت طبیعی با این مفاهیم و موضوعات آشنا میشوند روش تدریس قرآن و در مدرسه احساس خستگی نمیکنند. 4. مربیان و معلمان غیر متخصص و کار ناآزموده آموزش درس دینی شیوه و سبک خاصی را میطلبد که میبایست مربیان و معلمان علاوه بر آشنایی با اصول و مبانی رشد و یادگیری، از مهارتهای لازم برخوردار باشند اما شواهد نشان میدهد که عمدة آموزگاران و معلمان درس دینی از آموزشهای علمی و شغلی کافی که آنان را برای انجام صحیح و شایسته تدریس موضوعات دینی مهیّا سازد، برخوردار نیستند. روش تدریس قرآن و بینش اسلامی تعداد اندکی از آنان در علوم تربیتی و روانشناسی تحصیل کردهاند و شاید اغلب معلمان و مربیان خود با مسایل و موضوعات دینی بهصورت مطلوب آشنایی ندارند، از اینرو درس دینی برای آنان درسی خواهد بود که بهصورت سطحی ارایه میشود و تنها به حفظ و تلقین اکتفا میکند، بیآنکه به درک صحیح یا فراگیری کامل، توجهی داشته باشند. روش تدریس قرآن و بینش اسلامی 5. بیاعتنایی به اقناع منطقی دانشآموزان بسنده کردن به حفظ، تلاوت و بیان ساده و سطحی موضوعات درس دینی بیآنکه حکمت و فایدة موضوعات دینی در حدّ قابل فهم دانشآموزان، ارایه شود، از دیگر مشکلات و عوامل اصلی بیعلاقه شدن و احساس خستگی دانشآموزان از درس دینی است. روش تدریس قرآن و بینش اسلامی و دانشآموزان برداشتشان از درس دینی یکسری مفاهیم خشک و بیروحی است که هیچ اثر و نتیجهای در زندگی واقعی آنها ندارد. لذا نگرش و نحوه برخوردشان با درس دینی تا حدودی منفی است. روش تدریس قرآن و بینش اسلامی 6. انتزاعی بودن مفاهیم و موضوعات درس دینی از یکسری مفاهیم و موضوعات انتزاعی و ذهنی تشکیل شده است، موضوعاتی که در دروس دینی مطرح میشود، کمتر با موضوعات ملموس و محسوس که دانشآموزان با آنها سر و کار دارند، در ارتباط است، لذا فهم و درک آنها برای دانشآموزان که از نظر رشد شناختی به مرحلة درک مسایل انتزاعی و رشد عملیات عینی نرسیدهاند، بسیار مشکل میباشد. روش تدریس قرآن و بینش اسلامی راه حل ها:1. تربیت معلّمان و مربیّان شایسته دانشکدهها و مراکز تربیت معلم به تربیت معلمان و مربیان دلسوز و علاقمند به مسایل دینی اقدام نموده، روش تدریس قرآن از این پس سعی شود که تدریس موضوعات دینی به افراد با تجربه و کار آزموده واگذار شود. 2. بازنگری و اصلاح محتوایی متون درس دینی با توجه به مشکلات یاد شده، ضروری به نظر میرسد که محتوای متون درس دینی به سبک روان، قابل فهم و متناسب با ویژگیهای سنّی دانشآموزان تهیه شود. روش تدریس قرآن و بینش اسلامی و اساساً از گنجانیدن و طرح مفاهیم عمیق و انتزاعی دینی برای دانشآموزان سالهای اول و... جداً خودداری شود. 3. استفاده از مثالهای روشن و قابل فهم طرح موضوعات دینی در قالب مثالهای جذّاب و با زبان ساده، در درک دانشآموزان از درس دینی و ایجاد انگیزه در آنها میتواند بسیار مفید و راهگشا باشد.(6) روش تدریس قرآن و بینش اسلامی 4. اهتمام به تربیت دینی کودکان از سوی خانوادهها الگو و محیط، اثر مستقیمی در شکلگیری شخصیت دینی فرد دارد، اگر کودک در خانه و خانوادهای رشد یابد که زندگی ناب اسلامی دارد و به تربیت دینی فرزندان اهتمام میورزند، .............. روش تدریس قرآن و بینش اسلامی
لطفا برای خرید و دانلود به انتهای صفحه مراجعه نمایید.
جهت پشتیبانی
و جهت طرح سوال، پیشنهاد یا انتقاد
می توانید از قسمت تماس باما،
پیام خود را برای ما ارسال نمایید.
در اولین فرصت، پاسخگوی شما دوست عزیز خواهیم بود.
بهترین ها حق شماست.
مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان
برچسب های مهم