تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

باتوجه به اینکه بعضی از بانک ها تراکنش کمتر از 5000 یا 10000 تومان را قبول نمی کنند، درصورت عدم موفقیت در خرید، لطفا با کارت بانک دیگری خرید را انجام دهید.


اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

دسته بندی سایت

برچسب های مهم

پیوند ها

نظرسنجی سایت

معمولا در سطح اینترنت به دنبال کدام مقالات هستید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 94
  • بازدید دیروز : 250
  • بازدید کل : 435201

گزارش تخصصی درس ریاضی (۴۴صword)


گزارش تخصصی درس ریاضی (۴۴صword)

عنوان: گزارش تخصصی درس ریاضی

صفحات: ۴۴ صفحه

فرمت: word

شامل: مقدمه،توضیحات می باشد.

هزینه دانلود: انتهای صفحه

  -------------------

قسمتی از گزارش تخصصی درس ریاضی

 

...... و سروکارش با استدلا ل منطقی است و هر انسانی ، ولو با استعدادی نه چندان درخشان ، می‌تواند با یاری جستن از اندیشه ، عقل و استدلال خود ، به ریاضیات دست یابد و آن را فرا بگیرد. در مرحله کنونی ، کسی از دانش‌آموزان ما نمی‌خواهد، ریاضیدان باشد و نایافته‌های ریاضی را بیابد (گرچه رسیدن به چنین مرزی هم ، ناممکن نیست). درس ریاضی از ما می‌خواهند، چیزهایی را یاد بگیریم که صدها سال پیش پیدا شده و در طول سده‌های متوالی سوهان خورده و به صورتی شفاف و قابل درک به ما رسیده‌اندتجربه نشان داده است، هر کسی (به شرطی که به مفهوم واقعی کلمه ، عقب افتادگی ذهنی نداشته باشد)، می‌تواند ریاضیا ت را بخوبی فرا بگیرد و بر جنبه‌های مختلف آن مسلط شود؛ تنها شرط رسیدن به چنین موفقیتی (خواستن) است. هرکسی می تواند ریاضیات را یاد بگیرد، به شرطی که بخواهد . هم چنین معلمی که شناختی صحیح از روش های جدید تدیس ندارد و فقط در گذشته سیر می کند ، بدیهی است که نمی تواند اقدامی برای بروز استعدادهای خلاق دانش آموزان کلاس خود انجام دهد . درس ریاضی و به مرور زمان کلاس خود را به محیطی تبدیل می کند که در آن خلاقیت سرکوب می شود و استعداد ها در نطفه خفه می گردد. دنیای آینده آموزش و تدریس دنیایی است که نقش معلم در تدریس و یاد گیری کم رنگتر می شود و نقش دانش آموز در این که یاد بگیرد و انتخاب کند خیلی بارز تر خواهد بود . معلم آموزش و پرورش عصر کنونی باید بستری ایجاد کند که دانش آموز از میان راه های مختلف و مطالب گوناگون ، انتخاب کند . در آموزش نوین معلم با استفاده از وسایل و نو آوری های جدید آموزشی باید زمینه ساز آموزش را ایجاد کند و یادگیری دانش آموز انتخاب مطالب باشد وتنها در جهت یاد گیری . درس ریاضی برای ایجاد چنین دانش آموزی باید در امر آموزش به راهبر دهایی روی آورد که دست یابی به چنین اهدافی را برای ما میسر و آموزش پیشرفته را باعث گردد . در این نوشتار سعی شده به عواملی که می تواند قوه تعقل و خلاقیت را فعال کرده و آموزش ریاضی بهتر صورت گیرد و همچنین عوامل باز دارنده و جلوگیری کننده آموزش ریاضی تا حد امکان مورد بررسی قرار گردد درس ریاضی

عدم انگیزه لازم در یاد گیری ریاضیات : انگیزه به عنوان نیروی محرک دانش آموزان جهت یادگیری تعریف می شود و یک حالت درونی است و یا شرایطی است که رفتار را فعال می کند و به آن جهت می دهد. عدم وجود انگیزه1 در دانش آموزان باعث می گردد این دانش آموزان به خاطر عدم تلاش در دست یابی به مهارت در ریاضی در سطوح اولیه دانش ریاضی باقی بمانند و نمی توانند دروس پیشرفته ریاضی را بگذرانند. انگیزه به دو صورت «انگیزه درونی » و ( انگیزه بیرونی) طبقه بندی می شود . انگیزه درونی ، محرک داخلی برای پیگیری یک کار است که به منظور ادامه آن انجام می شود . درس ریاضی انگیزه بیرونی در اثر نفوذ عوامل خارجی مثل پادش هاس پیش بینی القاء می گردد. برخی از دانش آموزان برای یاد گیری از قبل انگیزه دارند و محرک درونی آموزش را به خاطر یادگیری دارا می باشند. اما بسیاری از دانش آموزان نیاز به محرک خارجی یا پاداش دارند تا آن ها را تشویق کند تا تلاش بیشتری در کلاس به خرج دهند . درس ریاضی متاسفانه این دانش آموزان همان هایی هستند که بیشتر در خطر ناکامی آموزشی قرار دارند و انگیزه لازم برای یادگیری را ندارند. موضوع ریاضیات یکی از موضو هایی است که برای بسیاری از دانش آموزان مناسب به نظر نمی رسد. آن ها می خواهند بدانند نیازشان به آموختن ریاضیات چیست و در آینده چگونه از آن استفاده می کنند. درس ریاضی معلمین باید مورد ارتباط ریاضی با زندگی را توضیح دهند . این کار یک انگیزه درونی برای یاد گیری ایجاد می کند. دانش آموزان اگر احساس کنند که محتوای موضوع درسی در آینده ، برایش مفید خواهد بود ، علاقه بیشتری به یادگیری نشان می دهد. این دانش آموز که از نظر درونی انگیزه دارد ، اطلاعات و مفاهیم را طولانی تر در مغز خود نگه می دارد.و نیاز کمتری به مرور و دوباره خوانی پیدامی کند . درس ریاضی اگر چه هیچ انگیزهای بر دیگری ارجعیت ندارد ، دانش آموزی که دارای انگیزه درونی است در آینده گذران بهتری خواهد داشت . چون همیشه ممکن است از انگیزه خارجی لازم بر خوردار نباشد و یا پاداش برای تحریک آن ها موجود و در دسترسش نباشد. معلمان نباید فقط در فکر ایجاد انگیزه در دانش آمزان قوی یا ضعیف داشته باشند ، بلکه باید در کلاس درس محیطی ایجاد کند که سعی در بالا بردن انگیزه تمامی دانش آموزان داشته باشد. عوامل ایجاد کننده انگیزه : الف: ارزشیابی کار دانش آموزان به سریعترین وجه ممکن و ارزیابی آن ها بر اساس کار انجام شده و نه مقایسه آن ها با یکدیگر..... درس ریاضی

ب : قرار دادن پاداش کوچک در کلاس و در صورت پیشرفت هر یک از دانش آموزان

ج : وجود معلم فعال و با انگیزه در کلاس ، برای انتقال انگیزه

د: بر طرف کردن نگرش منفی دانش آموزان یا والدین آنان نسبت به ریاضیات ، مانند این که ریاضی استعداد می خواهد و در خانواده ما وجود ندارد.

درس ریاضی

ه : حمایت در خانواده ، چون گاهی دانش آموز احساس می کند ، تلاش یا کم کاری او برای کسی مهم نیست و در خانواده یا مدرسه انعکاس ندارد. با بازخوردمناسب و حمایت معنوی و تشویق این اشکال برطرف می گردد.

و: ایجاد آموزش فعال در کلاس ، که هدف آن یافتن راه هایی است که شرکت دادن دانش آموز در فرایند یادگیری را تسهیل می کند. دانش آموز به منظور مقابله به ملالت و خستگی نیاز به محرک دارد . اگر مربی در کلاس خسته شود ، دانش آموز نیز خسته خواهد شد درس ریاضی

ز: آموزش مشترک که دانش آموزان به همراه هم کار می کنند ، موجب ایجاد انگیزه قوی در همه دانش آموزان می شودآن ها وقتی انگیخته می شوند که تشریک مساعی فعالی در آموزش داشته و به حساب بیایند. درس ریاضی

س: خود باری از فاکتور های مهم ایجاد انگیزه است. دانش آموز لازم است که در مورد خود و موفقیت هایش احساس خوبی داشته باشد

ک: برخورد دوستانه معلم با دانش آموزی که مشکل ندارد کار آسانی است ولی دانش آموز بی انگیزه و مشکل ساز در صورتیکه یک کلام محبت آمیز از معلم بشنود برایشان بسیارمفید است . مربیان باید انگیزه را در برنامه تحصیلی خود لحاظ نمایند و در ساعات مختلف با بازخورد های مناسب و روش های گوناگون انگیزه درونی لازم برای یاد گیری فعال را در دانش آموزان ایجاد نمایند. درس ریاضی

عدم ابتکار معلم و خشک بودن کلاس درس ریاضی :

خشک بودن کلاس درس ریاضی، نبود تنوع در روش تدریس، رابطه های سنگین ریاضی و درک نکردن مفهوم واقعی آن، کمبود وقت تدریس، نبود ارتباط بین معلم و دانش آموز، نبود همکاری و فعالیت گروهی میان دانش آموزان، تشویق نشدن شاگرد به شرکت در مباحث ،احترام نگذاشتن به شاگردان ضعیف، عدم درک تفاوت فردی شاگردان، سطحی بودن هدف آموزش، روش سنتی معلم مدار، تکیه بیش از حد فقط به جزوه معلم در هنگام مطالعه، از مهمترین اشکالات کار تدریس ریاضی می باشد که یک معلم فعال باید آن ها را در کلاس در نظر گیرد تا آموزش او لذت بخش و یادگیری فعال و دائمی ایجاد گردد . به طور کلی موارد زیر می تواند یک تدریس لذت بخش را ایجاد کند..... درس ریاضی

 لطفا برای خرید و دانلود به انتهای صفحه مراجعه نمایید.

 جهت پشتیبانی

و جهت طرح سوال، پیشنهاد یا انتقاد

می توانید از قسمت تماس باما،

پیام خود را برای ما ارسال نمایید.

در اولین فرصت، پاسخگوی شما دوست عزیز خواهیم بود.

 بهترین ها حق شماست.

 

درس ریاضی


مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۴ اسفند ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 789

مطالب تصادفی

  • آموزش پاورپوینت (بصورت خودآموز و قدم به قدم)
  • لاغری به روش زنان فرانسوی (در ۲۴هفته)
  • آموزش افزایش قد با ۳۲ حرکت جادویی (بدون دارو، بدون جراحی)
  • آموزش پرورش قارچ در منزل به روش دکتر اشنایدر
  • خرید مقاله در مورد پی سازی (‌ مقالات دانشگاهی‌ )(‌ مقالات رشته عمران )(۳۰صword)
  • فواید قارچ برای مغز انسان
  • قوانین موفقیت در زندگی (اصل انعطاف پذیری)

تهران - میدان توحید - نصرت غربی

این وب سایت تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد و برحسب مورد برای دریافت مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح اقدام می نماید.